Together aktiviteter

Når venner og familie mødes, opstår der energi og glæde. – Jo mere vi er sammen, jo gladere vi bli’r.
I vores Together koncept kan I være sammen på kryds og tværs. Alle aktiviteter står til jeres rådighed, og kan benyttes ubegrænset inden for åbningstiden på den dag I ønsker at købe dagsbilletter.

Priser:
Børn (u. 12 år): 79,-
Voksne: 99,-

I kan ikke reservere tider på aktiviteterne,
men vi kan (næsten) altid garantere at der er mindst éen ledig aktivitet, som I kan spille på, mens I venter.

Bemærk: Hvis I ønsker at spille bowling, skal der lejes bowlingsko; de koster 15,- pr. par.

 

Vil I komme lige så tit i vil?
Så køb et sæson eller årskort!

Sæsonkort:

4-11 år: 235 kr

Voksne: 255 kr.

Bemærk: sæsonen gælder fra 1/5 t.o.m. uge 42.

 Ønsker I bowling med hele året rundt, kan dette tilkøbes for samme pris.

Samme regler gælder, dvs. I ikke kan booke baner på årskort, men spille på ledige baner.

Der skal stadig lejes bowlingsko; de koster 15 kr. pr. par.

Vi glæder os til at se jer hos Kuglen og Keglen Together!

Beerpong
For at spille beerpong, skal I købe dagsadgang til Together.

Beerpong er et klassisk amerikansk drukspil, hvor det normalt gælder om at kaste bordtennisbolde i små plastikkopper henover et bord.

Vi har lavet en gigantisk version med store skumbolde og olietønder!

REGLER

Kan spilles af 2-6 personer.

Inddel jer i 2 hold, og placér jer bag tønderne i hver jeres side af banen. I skiftes nu til at kaste boldene, hvor I forsøger at ramme i modstandernes tønder. Lykkes det, skal modstanderholdet drikke en tår af sin øl. Hver tønde der rammes med en bold, giver 1 point. Kampen er slut når et hold opnår 15 point, hvilket også resulterer i en omgang til vinderholdet.

Har I behov for at rykke tønderne tættere på hinanden, eller længere væk, gør I bare det.

Bowling

Bowling er den sportsgren hvor alle kan konkurrere uanset alder eller erfaring, alle kan være med, lidt ligesom puslespil.

Alle vores baner er udstyret med fuldautomatiske børnebander, og vi har både ramper og skubbestænger, så selv de mindste kan være med.

Hvis I køber Together dagsbilletter, må I bowle lige så længe I vil, men hvis banerne er reserverede af gæster der har bestilt bowling, har de førsteret.

Vi vil altid gøre hvad vi kan for at alle kan komme til.

Husk at betale skoleje, 15 kr. pr. person.

Dam

For at spille dam, skal der købes dagsbillet til Together.

Regler:

Dams opstart

Der spilles på et skak-bræt, og hver spiller råder over 12 hvide eller sorte brikker. Det gælder om at tage (“Puste”), eller indespærre så mange af modspillerens brikker som muligt. Brikkerne anbringes overfor hinanden på de 3 yderste rækkers røde felter.

Spillets gang

Der spilles kun på de røde felter, og i hvert træk må der kun flyttes skråt fremad til højre eller til venstre. Man puster modspillerens brikker ved at hoppe over dem. Der skal være et ledigt felt, bag modspillerens brik, for at dette kan lade sig gøre.
Når man er hoppet over en af modspillerens brikker, og man derved er placeret lige foran en anden af modspillerens brikker, der også har et ledigt felt bagved sig, er det tilladt at fortsætte hoppet til det ledige felt bag modspillerens anden brik. Der kan pustes brikker, så længe der er et ledigt felt bag en af modspillerens brikker, og indtil brikken når modspillers bagerste række.

En Dam

Hvis en brik når modspillers bagerste række, kaldes den en “DAM”, og som kendetegn lægger man en af de brikker, modspilleren har “pustet”, oven på den. En DAM kan derefter flyttes, hvorhen på brættet man ønsker, dog kun på skrå på de sorte felter. En DAM kan altså gå både frem og tilbage lige så langt man det er muligt, dog skal den hvis den, hvis den slår en af modspillerens brikker, stoppe på feltet umiddelbart efter, står der flere af modspillerens brikker med et ledigt felt imellem hver, kan de alle pustes.

Hvem vinder

Når en deltager har mistet alle sine brikker eller ikke er i stand til at gøre flere træk, (fordi modspillerens brikker spærrer herfor), har man tabt.

Pool Fodbold

Alle har prøvet et godt slag pool, om det så er i fritidsklubben, professionelt eller på det lokale værtshus.

Vi har 2 baner i kæmpe størrelse, og alle varianter man kender af normal størrelse pool, kan spilles på de store baner.

Vi anbefaler 8-ball.

Regler i 8-ball pool: 

Spillet starter ved at spillerne lægger boldene i formation ved hjælp af trekanten. Sørg for at den sorte ligger i midten, at der i hhv. højre og venstre hjørne af trekanten er en halv og en hel bold. Siderne i trekanten må ikke bestå af ensartede bolde.

Så skal der besluttes hvem der breaker, og det kan gøres ved at der er en der melder sig, eller f.eks. ved sten, saks og papir.

Spilleren der skal breake skyder til den hvide bold, og lader den ramme formationen af de andre bolde. Et godt break vil sige at bolde ikke ligger i for store klumper, og kan skydes til uden det store besvær.

Hvis spilleren i breaket får en bold i hul, spiller den spiller med den slags bolde, og den anden omvendt. Hvis der ikke ryger bolde i hul ved breaket, går turen videre indtil der er en spiller der får en bold i hul.

Hver gang der er en spiller der får en bold i hul, må han forsøge sig igen. Det fortsætter indtil han ikke får flere i, eller han laver fejl.

Spillet afsluttes ved at en spiller skyder den sorte bold i det modsatte hul som han fik sin sidste bold i. Hvis begge spillere skyder deres sidste bold i samme hul, er det først til mølle på det modsatte hul, og hullet som den sidste spiller fik sin sidste bold i, skal han også skyde den sorte i.

Hvis en spiller ikke rammer nogle bolde på sin tur overhovedet, eller rammer en af modstanderens før sine egne, går turen til modstanderen som får 2 skud. Skud kan ikke gemmes, dvs. at man ikke kan have 2 skud tilbage efter 1. skud, selvom man får en bold i hul i 1. skud. 

Rammer man den hvide bold i hul, må modstander placere den på den modsatte side af den sorte bold, dog skal han skyde til sine egne bolde på samme side som den sorte. Har han ingen bolde på den sorte side, skal han bande på den sorte side før han må skyde på sine bolde på egen side.

Kryds & Bolle

Kåret som et af verdens ældste spil, og simpelt som det er, kan vi ikke undvære Kryds & Bolle.

Spillet spilles af 2 spillere, og går i sin enkelthed ud på at få 3 på stribe, enten lodret, vandret eller diagonalt.

I bestemmer selv hvem der skal være kryds, og hvem der skal være bolle.

Krolf

Krolf er kroket der møder golf. Spillet kombinerer bolde og hamre fra kroket, med huller og bane fra golf.

Banen er en 12-huls bane, og spillet starter fra startskiltet.

Reglerne finder I her: https://www.dgi.dk/media/14626/spilleregler.pdf

Mikado

Mikado spilles af 2 eller flere deltagere, fra 7 år.

Mikado er et sjovt spil, som kræver en rolig hånd og koncentration. Målet er at samle flest point, ved at løfte pinde fra spillefladen, en ad gangen.

Hold alle pindene lodret i en bunke, stik mikado-pinden ned i midten af bunken. Slip pindene så de falder ned i en bunke.

Formålet er nu at samle så mange pinde som muligt op uden at røre ved eller få andre pinde til at bevæge sig. Hvis en spiller samler mikado-pinden op, kan den bruges til at samle andre pinde op. Husk at kun den pind du forsøger at samle op, må røres eller flyttes.

Spilleren fortsætter med at samle pinde op så længe det undgås at røre eller flytte de andre pinde. Når en anden pind røres eller flyttes er det næste spillers tur. Spillet fortsætter indtil alle pindene er samlet op, herefter udregnes point.

Styltecross

Har du og dine venner nogensinde diskuteret om hvem der har bedst balance på stylter? Eller hvem der er hurtigst i et ræs?

Frygt ej! Nu får I muligheden!

Styltecross kan spilles på 2 måder:

Ræs:

Hvem kommer hurtigst rundt på banen?

Benytter I nederste trin, tæller tiden normalt, men benytter I øverste trin, må I halvere jeres tid.

En sejr giver 5 point til det vindende hold.

Tvekamp:

Hvem bliver stående længst tid?

I må bruge alle lyssky midler til at vælte hinanden af pinden!

Benytter I nederste trin, tæller tiden normalt, men benytter I øverste trin, må I halvere jeres tid.

En sejr giver 5 point til det vindende hold.

Mølle

Mølle er et brætspil for 2 personer.

Hver deltager har 9 brikker, som skal kunne kendes fra modpartens. Spillet begynder med at deltagerene anbringer en af deres brikker på et af de sorte punkter “Baserne”. Det gælder nu om at få baserne på samme linie besat, så har man en “Mølle”. For hver mølle man danner, fjerner man en af modpartens brikker.

Når alle brikkerne er (eller har været) inde på brættet, begynder man nu at flytte med brikkerne ”trække”. En brik kan kun flyttes til en tilstødende base, og kun hvis denne ikke er besat.

En “svikmølle” er en dobbeltmølle, den består af 5 brikker, der er placeret således at hvert træk danner en “mølle”.

Når en spiller kun har 3 brikker tilbage, må man begynde at “springe”, dvs. man behøver ikke længere at overholde reglen om altid at skulle flytte til en tilstødende base, men må anbringe den brik, man vil flytte, hvor hen man ønsker det, blot basen er fri.

Når en deltager kun har 2 brikker tilbage, har man tabt.

Wild West Golf 

Golfbanen er både en aktivitet der kan spilles for sig, eller som en del af together konceptet.

Vores bane er udstyret med 18 huller på kunstgræs, med forskellige højder og udfordringer.

Banen er oprindeligt bygget som en Compact Golf bane, og er derfor en mellemting mellem rigtig golf og minigolf.

Banerne er derfor sværere end I er vant til, men den kan spilles på 2 måder, så de små også kan være med.

9 huller:

Her har vi udvalgt de 9 knap så svære huller at komme igennem, reglerne minder mere om minigolf, og det tager ikke så lang tid at gennemføre en runde.

18 huller:

Her spiller I på alle 18 huller, både lette som svære. Nogle af banerne har stejle hæld, men det skal kun ses som en ekstra udfordring.

Reglerne her er lidt anderledes, da der også er mulighed for at spille efter et pointsystem.

Skak

Brætspilsklassikeren over dem alle! Ingen brætspilspark ville være komplet uden!

Formål med spillet

Skak er et spil for to spillere, en med hvide og en med sorte brikker. Målet med spillet er at sætte modstanderens konge under angreb.

Brikker og træk

Hvid flytter først, og derefter skiftes spillerne til at udføre træk. Kun en brik kan flyttes ved hvert træk Alle andre brikker flyttes langs med ublokerede linjer, rækker eller diagonaler. Man må ikke flytte en brik til et felt, der allerede er besat af ens egne brikker. Men man kan slå modstanderens brikker, hvis de står på et felt, som man flytter sin brik til. Modstanderens brik fjernes fra brættet, og man stiller sin egen brik der i stedet.

Kongen

Kongen er den vigtigste brik i spillet. Når den er under angreb, taber man partiet. Kongen kan flyttes et felt i alle retninger, undtagen ved rokade, se forklaring senere. Kongen må aldrig stå i skak – dvs. på et felt, som angribes af modstanderens brik.

Dronningen

Dronningen er den stærkeste brik. Den kan flyttes til ethvert felt på den række, linje eller diagonal, som den står på, hvis der ikke er blokeret.

Tårnet

Tårnet er den næststærkeste brik, som kan flyttes til ethvert felt på den række eller linje, som den står på, hvis der ikke er blokeret.

Løberen

Løberen kan flyttes til ethvert felt på en diagonal, som den står på, hvis der ikke er blokeret. Bemærk: Hvis løberen starter på et hvidt felt, kan den kun flyttes til et andet hvidt felt. I udgangsstillingen har man en løber i et sort felt og en løber i et hvidt felt.

Springeren

Springerens træk er specielt. Den kan springe over andre brikker til et nyt felt. Forestil dig springerens træk som et ”L”. Den flyttes to felter vandret eller lodret, og derefter et felt diagonalt. Springeren lander altid på et felt af modsat farve som udgangsfeltet.

Bonden

Bonden flyttes fremad (aldrig bagud), men den slår diagonalt. Den flyttes et felt af gangen, men ved første træk må den flyttes et eller to felter. Hvis en bonde når hele vejen til den modsatte side af brættet, skal den som en del af trækket udskiftes med en anden brik, normalt en dronning. Dette kaldes for bondeforvandling. Den må ikke forblive bonde eller forvandles til konge. Derfor er det muligt for begge spillere at have mere end en dronning, eller mere en to tårne, løbere eller springere på brættet samtidigt.

Skak og skakmat

Hovedmålet i skak er at sætte modstanderens konge skakmat. Kongen bliver ikke slået og fjernet ligesom de andre brikker i spillet. Men hvis kongen er ”under angreb” og trues, skal den flyttes ud af skak umiddelbart. Hvis der ikke er noget lovligt træk ud af skak, er stillingen skakmat, og den der er sat skakmat taber. Man må ikke flytte til skak, fx flytte til en direkte linje med modstanderens tårn, hvis der ikke er andre brikker mellem tårnet og kongen. Derved kan tårnet true kongen, og det er ikke tilladt.

Hvis man er sat i skak, er der tre måder at slippe væk:

1) Slå den angribende brik.

2) Flytte en af sine egne brikker hen mellem den angribende brik (undtagen hvis angriberen er en springer).

3) Flytte kongen væk fra angrebet.

Hvis en spiller, der er sat i skak, ikke kan udføre nogle af ovennævnte træk, er denne spiller skakmat og taber spillet. Hvis kongen ikke er sat i skak, men spilleren ikke har noget lovligt træk, er stillingen ”pat”. Dette afslutter straks spillet. Partiet er i remis (uafgjort), når der er opstået en stilling, hvor ingen af spillerne kan sætte modstanderens konge skakmat.